نصب تاسيسات ساندويچ پانل

فروش ساندويچ پانل ، ورق و عرشه فولادي

نصب تاسيسات ساندويچ پانل

۸ بازديد

نصب تاسيسات ساندويچ پانل ها

نصب تاسيسات ساندويچ پانل در سيستم ساندويچ پانل سه بعدي به سادگي و بدون هيچ گونه تخريب و اثرات مضراتي براي ديوار انجام مي شود .

به طور كلي نصب تاسيسات در اين سيستم به اين صورت است كه فوم را با سشوار صنتعي حرارت داده و چون پپلي استايرن مورد مصرف در ساندويچ پانل كند سوز و مقاوم در برابر حرارت مي باشد ، در اثر حرارت سشوار خود را جمع كرده و فضاي كافي براي نصب لوله ها و ابزار و تاسيسات را فراهم مي سازد .

تاسيسات برقي ساندويچ پانل

نصب تاسيسات ساندويچ پانل : در تاسيسات برقي ساندويچ پانل با توجه به انعطاف پذيري لوله هاي خرطومي نياز به برداشتن چشمه هاي فولادي در طول مسير سيم كشي نيست و صرفا با حرارت دادن فوم در طول مسير و جمع كردن فوم به اندازه دلخواه مي توان لوله هاي برقي را نصب كرد .

اما براي نصب جعبه هاي كليد و پريز لازم است دو يا چند چشمه را برداشته و با حرارت دادن به فوم ، بدون هيچ گونه تخريبي جعبه ها را نيز نصب نمود .

لوله هاي مصرفي براي لوله كشي برق توكار از جنس لوله پوليكا و در موارد خاص در بعضي نقاط از لوله خرطومي فشار قوي استفاده شود .

تاسيسات مكانيكي ساندويچ پانل

نصب تاسيسات ساندويچ پانل : در نصب لوله هاي آب فاضلاب مي بايست در طول مسير لوله كشي چشمه هاي شبكه مش را برداشته و پس از حرارت دادن فوم و باز كردن ان به اندازه و ابعاد لوله ها ، تاسيسات را نصب كنيم .

بهتر است پس از نصب لوله ها روي آن ها را با اتصال تخت از جنس شبكه  مش يا هر گونه توري پوششي ديگر بپوشانيم تا اطراف لوله ها به مرور زمان ترك نخورد و اينكه ديواري كاملا پيوسته داشته باشيم .

دقت كنيم با وجود مصالح استاندارد تاسيساتي ديگر نيازي به پيش بيني دسترسي به لوله  ها نيست .

با اين حال در صورت بروز هر گونه وادث ناگهاني نظير لوله هاي آب يا تاسيسات ، ديوار پانلي تنها پوششي است كه مقاومت كلي خود را از دست نمي دهد و با تعمير موضعي كاملا اصلاح و بي عيب شمرده مي شود .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .

اين در حالي است كه در صورت بروز هر گونه حادثه اي از اين قبيل در پوشش هاي بنايي ديوار كاملا خاصيت خود را از دست داده و براي اصلاح كامل ناچار به تخريب قسمت اعظم آن بخش از ديوار هستيم .

نكات فني در اجراي تاسيسات ساندويچ پانل

  1. اجراي سيستم تاسيسات مكانيكي در سازه هاي ساندويچ پانلي به صورت روكار ترجيح داده  مي شود .
  2. در صورت استفاده از سيستم تاسيسات مكانيكي تو كار ، لازم است لوله هاي مربوط از  جنس پليمري باشد .
  3. براي اجراي مسير عبور لوله هاي تاسيسات تو كار ،  ابتدا مسير عبور آن ها با اسپري يا  ماژيك بر روي هسته عايق نشانه گذاري شده ، سپس توسط دمنده حرارتي ، هسته  عايق در آن ناحيه ذوب شده ، به طوري كه غلاف لوله از داخل شيار عبور داده شود . در هر حال بايد پوشش بتني مناسب پشت شبكه رعايت شود .
  4. هنگام استفاده لوله هاي اب گرم در سيستم تو كار بايد هسته عايق اطراف لوله به  فاصله حدود 20 ميليمتر برداشته شود بطوري كه لوله هاي آب گرم با قشري از بتن  دور تا دور خود احاطه گردند .
  5. بايد همزمان با كار نصب تاسيسات ، نقشه هاي چون ساخت از تاسيسات برقي و مكانيكي توكار تهيه شود به طوري كه در صورت بروز مشكلات احتمالي ، محل و مسير دقيق تاسيسات مشخص باشد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.