ساندويچ پانل و بتن پاشي و بتن ريزي

فروش ساندويچ پانل ، ورق و عرشه فولادي

ساندويچ پانل و بتن پاشي و بتن ريزي

۶ بازديد

ساندويچ پانل و بتن پاشي و بتن ريزي ديوار ها و سقف ها

ساندويچ پانل و بتن پاشي و بتن ريزي عمليات بتن پاشي در سيستم هاي ساندويچ پانلي به روش تر صورت مي گيرد كه اين روش به دو نوع بتن پاشي با نازل دستي و بتن پاشي با پمپ مكانيكي انجام مي شود .

بتن پاشي ساندويچ پانل با نازل دستي

ساندويچ پانل و بتن پاشي و بتن ريزي : ساختار ديوار ساندويچ پانلي زماني تكميل مي شود كه دو طرف فوم و ساندويچ پانل يا بتن شاتكريت پوشانده شود .

بتن شاتكريت ساختاري شبيه ساختار ملات ماسه سيمان دارد با فرق اينكه ماسه مصرفي در بتن شاتكريت مي بايست فاقد خاك يعني شسته شده و حدالامكان شماره 4 يا 5 باشد و اصطلاحا نوعي بتن ريزدانه تلقي مي شود با عيار سيمان حدود 250 يا 300 ، كه روي مش ، هر طرف ساندويچ پانل به ضخامت حداقل 2 سانتي متر مي بايست شات شود .

شاتكريت معمولا با دستگاه انجام مي شود اما بسته به شرايط پروژه نظير مكان يا متراژ و از همه مهمتر سهولت اجرا شات به صورت دستي هم امكان پذير مي باشد .

دراين روش اتدا بتن در محل با توجه به طرح اختلاط مورد نظر ساخته مي شود .

نازل دستي از يك قيف و يك لوله متصل به پمپ باد  تشكيل گرديده است .

بتن پس از ساخت در مقادير كم وارد قيف شده و توسط اپراتور بتن پاش ، با فشار باد بر روي سطح كار پاشيده مي شود .

يكي از بهترين مزاياي استفاده از ساندويچ پانل سهولت اجراي ان و عدم نياز به تخصص هاي خاص مي باشد به صورتي كه مي توان شاتكريت را به صورت دستي اجرا كرد .

اين روش در متراژ هاي پايين و مواردي كه شرايط پايين بوده و توان اجراي روزانه يك اكيپ اجرايي ماكزيمم 20 تا 30 متر مربع مي باشد .

شات ملاقه اي

دستگاه شات ملاقه اي كه شامل يك كمپرسور هوا و يك منبع در بالاي نازل مي باشد كه گنجايش زيادي ندارد و از نواقص اين روش محسوب مي شود .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .

توان اجرايي اين روش بيشتر از روش دستي بوده اما به دليل ظرفيت حجمي پايين دستگاه  ، متراژ اجراي روزانه تا 50 متر مربع در روز مي باشد .

بتن پاشي ساندويچ پانل با پمپ مكانيكي

ساندويچ پانل و بتن پاشي و بتن ريزي : در اين روش از يك پمپ تخليه بتن و يك مخزن توليد هواي فشرده ( كمپرسور فشار هوا ) استفاده مي شود .

بتن پس از ساخت ، داخل پمپ شده و سپس به سمت مزبور هدايت مي شود .

سر لوله ( نازل ) متصل به لوله فشار هوا مي باشد كه بتن پس از پمپ شدن و رسيدن به سر لوله توسط فشار هوا به سطح كار پاشيده مي شود .

در اين روش ماسه و سيممان به صورت خشك با هم مخلوط شده و وارد دستگاه مي شود و هنگام خروج در دهانه نازل با اب تركيب مي شود.

سرعت اجراي شاتكريت با دستگاه شات خشك بالا بوده و بالغ بر حدود 200 متر مربع در روز مي باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.