اتصال ساندويچ پانل

فروش ساندويچ پانل ، ورق و عرشه فولادي

اتصال ساندويچ پانل

۸ بازديد

اتصال ساندويچ پانل به اسكلت

اتصال ساندويچ پانل : ساندويچ پانل هاي سه بعدي با ميلگرد شماره 10 در فواصل ماكزيمم 50- 70 سانتي متر از هم به اسكلت متصل مي شوند .

اتصال ساندويچ پانل به اسكلت فلزي

نصب ساندويچ پانل به اسكلت فلزي به سادگي توسط ارماتور هاي به شكل L با مشخصات زير بين فوم و مش قرار گرفته و بال خمشده ان به ستون ها يا تير ها جوش مي شود .

ترجيحا ميلگرد ها به بال تير ها و بسته به نحوه قرار گرفتن ستون ها داخل جان ستون ها قرار مي گيرند .

اتصال ساندويچ پانل به اسكلت بتني

در اتصال به اسكلت بتني بهتر است كه نصب پانل قبل از اجراي اسكلت پيش بيني شده و ميلگرد ها به صورت انتظار از تير ها خارج شده باشد تا ساندويچ پانل ها روي آرماتور ها نصب گردد .

بايد دقت كرد كه ميلگرد ها روي يك خط بوده و نبايد در اثر بتن ريزي ، آرماتور ها از مسير خود منحرف شوند .

چرا كه در اثر هر گونه جابجايي ، ساندويچ پانل در جاي خود نصب نشده و در نهايت تراز و شاقول كردن ساندويچ پانل ها با مشكل مواجه مي گردد .

يا مي توان در سطح ستون ها و تير ها پليت هايي ، قبل از بتن ريزي يا بعد از بتن ريزي از طريق اتصال با رول بولت در نظر گرفت و ميلگرد ها را مانند ساختار اتصال به اسكلت فلزي به آن ها جوش كرد .

در غير اين صورت در فواصل قيد شده فونداسيون يا ستون ها با مته صنعتي حدود 10 سانتي متر سوراخ شده و ميلگرد ها حداقل به ميزان 40 تا 50 سانتي متر از روي بتن بين فاصله فوم و مش قرار مي گيرند .

اتصال ساندويچ پانل ها به يكديگر

ساندويچ پانل ها پس از سوار شدن روي اسكلت توسط ميلگرد هايي به طول حداقل  50 سانتي متر و به فاصله نهايتا 50- 70 سانتي متر از يكديگر ، بين فاصله فوم تا مش به دو ساندويچ پانل دوخته مي شود به طوري كه حداقل 4 چشمه 5 سانتي متري از هر ساندويچ پانل را بپوشاند .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .

دقت كنيم كه ساندويچ پانل ها حتما بايد به ارتفاع و به نحوي كه برش گير ها به تا هاي عمودي متصل شده باشند نصب گردند .

پس از نصب ساندويچ پانل بايد محل اتصال ساندويچ پانل ها به يكديگر ، كنج ها و باز شو ها نظير دور پنجره ها و در ها با اتصالات مخصوص از جنس شبكه مش ، كه حداقل 10 سانتي متر از هر ساندويچ پانل را مي پوشاند بسته شوند تا كليه ساندويچ پانل ها حالت يكپارچه و كاملا پيوسته به خود بگيرند .

اين اتصالات كه به شكل تخت ، U شكل و گونيا بوده و در تمام محل هاي اتصال دو ساندويچ پانل به يكديگر استفاده مي شود ، بيشتر به منظور جلوگيري از ترك خوردن سطح ديوار استفاده مي شود .

اين اتصالات با سيم آرماتور بندي به كمك انبر يا تفنگ هاي پنوماتيك به شبكه مش ساندويچ پانل متصل و محكم مي شوند .

جهت جلوگيري از ترك خوردن سطح ديوار در محل اتصال ساندويچ پانل به ستون ها بهتر است روي ستون ها نيز با اتصالات تخت يا هر گونه پوشش مانند توري رابيتس يا توري مرغي پوشيده شده و به ساندويچ پانل متصل شود .

در باز شو ها مخصوصا پنجره ها از اتصالات U شكل براي تقويت و جلوگيري ز ترك خوردگي لبه ها استفاده مي شود .

ضمن اينكه در گوشه ها به جهت تقويت بيشتر بايد حدود 40 يا 50 سانتي متر اتصال تخت را تحت زاويه 45 درجه به گوشه اتصال داد .

اما در مواردي كه دور پنجره ها از فريم فلزي استفاده مي شود نيازي به استفاده از اتصال نيست .

در كل اگر سطح بازشو ها كوچكتر از 2 متر مربع باشند نصب پنجره بدون فريم بندي و به كمك پليت هايي در كنار پنجره امكانپذير است اما اگر مساحت بازشو ها بيش از 2 متر مربع باشد ( در پنجره هاي بزرگ ) ناگزير به نصب فريم و اتصال ان به تير ها تحت عنوان نعل درگاه هستيم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.